Domestos, marcă internaţională a companiei Unilever împreună cu Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au iniţiat proiectul educaţional „Igiena acasă şi la şcoală", al cărui scop este creşterea gradului de informare şi conştientizare a copiilor cu privire la importanţa igienei şi a sănătăţii, precum şi la formarea abilităţilor de menţinere a igienei proprii şi a celorlalţi.
Prima parte a proiectului se implementează în anul şcolar 2009 - 2010, în aproximativ 100 de şcoli şi 50 de grădiniţe din oraşele Bucureşti, Iaşi şi din judeţul Cluj.
Programul este dedicat preşcolarilor şi scolarilor cu vârsta cuprinsă între 4 şi 10 ani. Pentru fiecare categorie şcolară, programul conţine acţiuni dedicate nivelului de înţelegere şi de informare specific vârstei.
"Realităţile zilelor noastre arată că trăim într-o perioadă provocatoare din perspectiva menţinerii sănătăţii, din cauza fluxului abundent de informaţii şi de mituri referitoare la procesul de îmbolnăvire datorat îndeosebi contactului cu diverse medii neigienice. Programul „Igiena acasă şi la şcoală" urmăreşte să îi înveţe pe copii că o viaţă sănătoasă începe cu un mediu curat, igienizat. Este o iniţiativă frumoasă pentru care mulţumim mărcii Domestos şi sperăm că astfel de gesturi să devină familiare şi altor companii din dorinţa de a oferi un plus de valoare educaţiei copiilor", spune Rodica Cherciu, inspector general în cadrul Direcţiei Educaţie şi Învăţare pe tot Parcursul Vieţii, Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului.
Componenta dedicată copiilor de vârstă preşcolară se desfăşoară în această primă fază într-un număr de 50 de grădiniţe: 30 din Bucureşti, 10 din Iaşi şi 10 din Cluj-Napoca. Domestos şi Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului au dezvoltat şi distribuit, către toate grădiniţele, un caiet de lucru cu rol educaţional pent