Mai putina risipa, identitati clare pentru fiecare canal public, fonduri europene, practici noi in vanzarile de publicitate, mai mult accent pe online: asa suna felul prin care noua conducere a Televiziunii Romane incearca sa redreseze situatia din institutie, care, la mijlocul acestui an, inregistra un deficit net "record", de 77 milioane lei (18 milioane euro). La 75 de zile de la instalare, noul presedinte-director general al SRTv, Alexandru Lazescu, a prezentat intr-o intalnire cu presa ce-a gasit in institutie, ce face, ce vrea sa faca si ce nu poate sa faca pentru a pune pe roate o organizatie unde numai contractul pentru "UEFA Champions League e o gaura in proportie de 90%".
Alexandru Lazescu, desemnat in iunie PDG al Televiziunii publice, in locul lui Alexandru Sassu, a preluat oficial aceasta functie la 1 iulie 2010. "Este exact la jumatatea anului - inseamna ca din punct de vedere contabil avem o delimitare foarte clara, stim de unde plecam", a spus el. La 30 iunie 2010, situatia din TVR se prezenta astfel, potrivit prezentarii lui Lazescu:
deficit net "record" - 77 milioane lei (18 milioane euro)venituri totale de 282 milioane lei, din care 190,5 milioane - venituri operationalevaloarea creditelor angajate pentru "acoperirea deficitului de cash-flow" - 20,3 milioane lei
Situatia generala actuala a SRTv, asa cum a fost prezentata de Alexandru Lazescu:
sase canale, plus canalul operat experimental, TVR HD; cinci studiouri teritoriale; 3300 de angajatipe fondul schimbarilor majore prin care trece de multi ani piata media in intreaga Europa, cota de piata medie a televiziunilor publice din UE a scazut cu 3,6% din 2000 pana in 2009; in acelasi interval, cota de piata a TVR a scazut de la 38,3% la numai 7,3%Din 2006 Televiziunea Romana inregistreaza deficitDaca in 2007-2008 veniturile din publicitate erau de circa 20 de milioane de euro