Hotelierii bulgari s-au obisnuit in anii de crestere economica cu venituri frumoase din turism, insa in prezent se confrunta cu perspective din ce in ce mai sumbre, in conditiile in care criza economica a redus apetitul pentru turism la nivel international, scrie presa straina.
Sub presiunea unui numar din ce in ce mai mic de turisti si a concurentei venite din partea Turciei, hotelurile de pe litoralul bulgar al Marii Negre isi reduc practic zilnic tarifele de cazare.
Costul unei nopti de cazare, cu mic-dejun inclus, intr-un hotel de pe litoralul bulgar, a scazut la circa 20 de euro chiar si in perioada de varf a sezonului estival.
Tarifele destul de reduse au generat explozia turismului bulgar in anii precedenti, iar clientii au fost atrasi si de celelalte oferte incluse de agentiile de turism, printre care cursurile de golf, tururile arheologice sau programele de infrumusetare si intretinere corporala.
Anul trecut, peste 500.000 de germani si-au petrecut vacanta in Bulgaria, tara recent intrata in Uniunea Europeana si destinatie usor accesibila, care oferea pachete cu preturi variate.
In 2008, incasarile din turismul international au adus un record de 2,4 mld. euro (aproape 10% din PIB-ul Bulgariei), circa 8,7 milioane de turisti straini preferand Bulgaria ca destinatie de vacanta.
Anul acesta, campaniile publicitare initiate de bulgari au promovat in special localitatea Velingrad, supranumita "capitala infrumusetarii si relaxarii din Balcani", situata in sudul Bulgariei in Muntii Rodopi, precum si statiunea litorala Nisipurile de Aur.
Cu toate acestea, 20% din hotelurile situate pe litoralul bulgar nici macar nu si-au deschis usile pentru turisti in vara aceasta, ultimele estimari aratand ca pana la 60% din cele peste 1 milion de locuri de cazare vor ramane neocupate.
Numarul total de cazari a scazut cu 7,4% la inceput