Studenţii sunt provocaţi să participe la un concurs prin care să ajute la definirea unui brand pentru promovarea turismului cultural în România, a dezvăluit Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism, luni, la emisiunea Gândul LIVE.
"Am lansat un concurs cu ajutorul Universităţii de Artă din Bucureşti şi cu Arhitectura să facem acest parteneriat cu studenţii să punem să lucreze creativ şi inventiv şi să premiem cel mai bun brand. Să decidem după aceea pe cultural care să fie. Personal, eu aş pleda pentru Brâncuşi", a declarat Grapini.
Ministrul a arătat că brandul va fi unul secundar celui de ţară.
"Turismul este un sector şi subsectoarele sunt balnear, cultural, istoric. Ne gândim de ce nu să folosim un simbol a mult cunoscutului şi românul cu care ne mândrim pentru turismul cultural. Sigur, aici sunt în discuţii cu domnul ministru al Culturii", a spus ea.
Ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri şi turism a adăugat că pentru brandul istoric va fi reînviat brandul Dracula.
Grapini: Am făcut un inventar al clădirilor care ar putea fi introduse în circuitele turistice
Cu privire la clădirile istorice care se află în patrimoniul altor ministere, Grapini a precizat că acestea ar putea fi cedate Turismului.
"Eu cred că prim-ministrul a avut o decizie foarte înţeleaptă: să facem un inventar, să vedem cui şi ce aparţine. Vreau să vă spun că şi la Herculane e o clădire istorică care aparţine Ministerului Apărării. Eu am făcut acest inventar, îl prezentăm şi vedem care este calea prin care le punem, dacă este o nevoie a ministerului respectiv, poate RA-PPS-ul dă alt spaţiu şi poate pe acestea putem să le reintroducem în circuit", a spus Grapini la Gândul LIVE.
Cu privire la numărul acestor clădiri, Grapini a spus "chiar nu sunt pregătită şi nu dau cifre".
Studenţii