Într-o lună s-au înregistrat doar zece dosare complete de debranşare: Anul trecut, solicitările veneau cu sutele. Deşi nu sunt mulţumiţi de serviciile furnizate de sistemul centralizat, oamenii sunt speriaţi de anunţata creştere substanţială a tarifelor la gaze, preconizată de la toamnă.
De aproximativ o lună, de când s-a oprit furnizarea căldurii în municipiu şi s-a dat startul la debranşări, foarte puţini focşăneni au trecut pragul centrului comercial al ENET pentru a se dezbăra de sistemul centralizat. Angajaţii instituţiei au înregistrat 50 de cereri de debranşare, însă doar zece focşăneni au depus dosare complete pentru obţinerea avizului necesar debranşării.
Anul trecut, la aceeaşi dată, erau depuse deja aproximativ 200 de cereri, ceee ce înseamnă că oamenii, deşi nu sunt pe deplin mulţumiţi de serviciile pe care le primesc de la ENET, privesc totuşi sistemul centralizat ca pe un colac de salvare pentru vremurile care vor urma.
„Într-adevăr, este o scădere a numărului de debranşări de la reţea, iar cei care au depus cerere şi-au exprimat doar intenţia de a nu mai beneficia de serviciile noastre, dar trebuie să şi îndeplinească condiţiile cerute de lege. Preconizata creştere a preţului gazelor naturale se pare că îi face pe oameni să se gândească mult mai bine ce este mai rentabil pentru ei", ne-a declarat Cristina Gavrilă, purtător de cuvânt al ENET Focşani.
Subvenţia e baza
Focşănenii spun că ar renunţa la sistemul centralizat în orice moment dacă ar avea şi resursele necesare. „Nu mă plâng că nu am avut căldură astă iarnă, dar când prindem apă caldă la robinete este sărbătoare. Este călâie şi pentru că nu am bani să-mi pun centrală am luat în calcul să instalez un boiler. Am auzit totuşi că va rămâne preţul subvenţionat la căldură, acest ajutor fiind binevenit", spune focşăneanul Constantin Paraschiv.
Cât priveşte preţ