Peste putine zile anul 2013 se incheie. Prilej de analize, de eventuale dezamagiri si de sperante, nu neaparat in aceasta ordine. HotNews intentioneaza ca in perioada care a mai ramas din acest an sa-i aduca la rampa executivii din sistemul bancar local dar si din Finante si din mediul de afaceri, incercand sa deslusim cum au vazut domniile lor 2013 si ce asteptari au pentru 2014. Continuam aceasta serie de interviuri cu Benoit Catel, presedintele Volksbank Romania, cu care am stat de vorba despre imaginea bancilor, neperformante, posibile consolidari pe piata bancara locala si despre multe altele.
Unele judecatorii spun ca perceperea comisionului de risc este legala, altele spun, in mod clar, ca perceperea comisionului de risc nu este o clauza abuziva. Este o situatie care creeaza confuzieRep: Cum si in ce masura a afectat povestea "clauzelor abuzive" imaginea sectorului bancar si a bancii Dumneavoastra? Care ar putea fi solutia optima pentru imbunatatirea imaginii sistemului bancar?
Benoit Catel, CEO VBRO: Romania nu este un caz izolat in ceea ce priveste nemultumurile clientilor vis a vis de sectorul bancar. Daca ne uitam la rezultatele Eurobarometrelor, nemultumirea clientilor este o problema pentru majoritatea bancilor din Uniunea Europeana. Perceptia clientilor fata de institutiile de credit a inceput sa sufere odata cu declansarea crizei economice. Cred ca explicatia sta si in situatia financiara a multor clienti, care s-a inrautatit brusc si fara o perspectiva comfortabila de revenire.
In ceea ce priveste Volksbank, majoritatea litigiilor vizeaza comisionul de risc. Clientii au inceput sa conteste acest comision doar dupa adoptarea OUG50/12010. Actul normativ prevedea o lista de “comisioane permise”, iar comisionul de risc nu se afla printre acestea. Deci, daca o banca percepea un comision de administrare cu acelasi cuantum si pentr