Ce face un bun manager de teatru? Mai întâi îşi selectează o mână de actori talentaţi. Adrian Roman, directorul Teatrului „Anton Pann” din Râmnicu Vâlcea, a format o trupă de tineri valoroşi, absolvenţi ai UBB Cluj, cu drag de muncă şi de experiment. În caz că trupa ar rămâne stabilă şi ar beneficia de un buget mai generos, teatrul ar avea toate şansele să devină o pepinieră de talente care să iradieze în întreaga ţară.
În clădirea nouă, modernă şi frumoasă, actorii au înflorit mai întâi sub bagheta lui Cristi Juncu. Acum Adrian Roman îşi probează din nou calităţile de manager destupat. Cu un an în urmă, în cadrul proiectului Practică Teatrală în Regiunile Centru şi Nord-Vest, organizat la Tg. Mureş, un tânăr regizor, Bálint Botos, se detaşa în mod evident. Ca un director cu fler, responsabil pentru viitorul teatrului, Adrian Roman l-a invitat cu grăbire la „Anton Pann”.
De aici începe aventura...
Tânărul, împreună cu dramaturgul Raluca Sas-Marinescu, a descins cu o singură intenţie: spectacolul va pleca de la o idee din Trei surori, punct! În rest, nici tu text scris, nici tu decupaj atent elaborat! Creatorul şi trupa s-au prins în aventura unui spectacol creat de la zero. Textul înglobează câte ceva din experienţele personale ale actorilor, relevate în cadrul unui chestionar iniţial.
Metoda, folosită de ani buni în alte ţări, la noi încă nu se practicase. Cel puţin, nu în formula aceasta! Ziua se improviza, noaptea se scria textul. În fiecare zi, actorii repetau părticica zămislită în noaptea precedentă. Care, evident, se modifica la repetiţiile ulterioare, pentru a se mula cât mai bine pe individualitatea interpreţilor. A rezultat, astfel, spectacolul Promisiunea unei vieţi frumoase (din cauza lui Cehov). După dorinţa regizorului şi a dramaturgului, textul, conceput în mod special pentru actorii de la „Anton Pann”, nu se va mai monta niciun