In urma tranzactiei, estimata la 75 de milioane de euro, dintre retailerul Bricostore si britanicii de la Kingfisher, Philippe Bresson, presedintele grupului francez Bresson, se asteapta ca sub noua conducere, retailerul DIY (Do It Yourself) sa devina cea mai mare companie de pe piata, acolo unde rivalizeaza cu Dedeman sau Praktiker.
„Astazi, Bricostore Romania si angajatii sai, intra intr-o noua etapa de dezvoltare. (...) Puterea financiara a grupului Kingfisher si echipele noastre, vor permite, sunt convins, atingerea rapida a acestui obiectiv. «Faceti din Bricostore liderul pietei de DYI din Romania!».”, a declarat acesta intr-un comunicat de presa dat publicitatii de catre grup.
El a precizat de asemenea ca dezvoltarea grupului se poate realiza avand ca baza un portofoliu imobiliar foarte bun si, nu in ultimul rand, o echipa dinamica, motivata si profesionista.
„Timp de mai mult de 15 ani, compania a continuat sa creasca pe pietele care descopereau consumul si conceptul de retail. De la un punct de lucru deschis in 1998, Bricostore a realizat in 2008 mai mult de 380 milioane de euro cifra de afaceri si detinea, la sfarsitul lui aprilie 2012, o retea de 27 magazine cu o suprafata de vanzare situata intre 9.000 si 15.000 m² pe magazin, in Romania, Ungaria si Croatia. In acesti 15 ani, Bricostore a devenit unul dintre cele mai populare brand-uri de bricolaj din cele trei state”, a continuat acesta.
Bricostore a intrat pe piata din Europa Centrala si de Est in aprilie 1997.
Afaceri in stagnare, la 150 de milioane de euro
Grupul francez care a detinut pana de curand retailerul Bricostore a raportat pentru anul fiscal 2012 afaceri in crestere usoara cu 4%, la circa 150 de milioane de euro, dupa ce cu un an in urma inregistra o scadere pe piata de 6%.
Pe piata locala, reteaua Bricostore numara 15 magazine si peste 1.500 de a