Google şi-a modificat, miercuri, logoul pentru a-l omagia pe Akira Yoshizawa, la împlinirea a 101 ani de la naşterea celui considerat a fi cel mai influent şi prolific artist japonez de origami al secolului al XX-lea.
Noul logo este inspirat de arta lui Akira Yoshizawa, iar literele cuvântului Google apar ca şi cum ar fi realizate din hârtie, pliată în tehnica origami.
Origami este arta plierii hârtiei colorate în modele de creaturi vii, obiecte neînsufleţite sau forme decorative abstracte. Etimologic, cuvântul "origami" este format din "oru" care înseamnă "a îndoi" şi "kami" care are sensul de "hârtie". Denumirea "origami" a fost folosită începând din 1880, până atunci arta plierii hârtiei fiind denumită "orikata".
Arta plierii hârtiei nu este doar parte a segmentului disciplinelor pedagogice care dezvoltă îndemânarea, ci are şi o latură spirituală. În Japonia, se consideră că obiectul din hârtie, spre deosebire de cel din piatră, este perisabil şi nu poate sluji eternităţii. Viaţa hârtiei cu forma ce o îmbracă este pasageră, creează doar un moment de bucurie estetică, dincolo de care se păstrează doar memoria esenţelor. Ceea ce pierde în durată arta plierii hârtiei câştigă în intensitatea trăirii estetice.
Deşi exemple de simboluri abstracte formate prin plierea hârtiei au apărut în religia shinto din perioada Heian (794-1185), era Edo (1603-1868) corespunde cu perioada în care hârtia a început să fie folosită pe scară largă de japonezi.
Totuşi, arta modernă a plierii hârtiei îşi datorează existenţa lui Akira Yoshizawa (14 martie 1911 - 14 martie 2005), cel mai influent şi prolific artist japonez de origami al secolului al XX-lea.
Începând cu anii '30, Akira Yoshizawa a creat sute de modele inspirate din viaţa de zi cu zi. Akira Yoshizawa şi americanul Sam Randlett sunt creatorii s