BenQ Romania, reprezentanta locala a producatorului taiwanez de echipamente electronice si IT spune ca din cauza crizei economice de anul trecut afacerile au scazut cu 30%, spre 16 milioane euro. Compania estima acum un an ca va termina cu afaceri de 28 milioane euro in 2008, insa criza care s-a simtit din trimestrul al doilea a creat anomalii in piata, spun reprezentantii BenQ Romania.
"Criza a inceput din trimestrul doi, in primul trimestru au fost multe importuri, am adus multa marfa noua, ponderea a fost exact invers, in general ultimul triestru era cel mai bun (...) Totusi, anul trecut in Q1 s-a adus multa marfa, in al doilea trimestru s-a adus mai putina marfa decat era normal iar asta a fost momentul din care am pierdut startul", spune Dragos Salamac seful BenQ pentru Romania.
El spune ca anul trecut au fost desincronizari in piata, au existat proiecte care nu s-au derulat cum trebuia "Retailul e clar ca merge greu anul acesta, e foarte legat de pret".
Estimarile pentru anul in curs arata o cifra de afaceri de 12 - 16 milioane euro, estimarea cea mai optimista indicand o mentinere a cifrei de afaceri la nivelul din 2008. Acum un an, estimarile pentru 2008 erau foarte optimiste, 28 milioane euro.
BenQ isi diversifica grupele de produse si spune ca noile proiectoare si LCD-uri vor ajuta vanzarile. In ultimii ani Polonia a fost cea mai mare piata pentru BenQ in regiune, urmata de Romania si Cehia. Totusi, in ultimul trimestru din 2008 Polonia s-a confruntat cu un soc, pierzand locul intai care i-a revenit Cehiei. Romania a ajuns pe trei, a spus Mike Borze, responsabil BenQ pentru Europa Centrala si de Est.
El considera ca pe plan mondial BenQ a facut fata mai bine crizei decat alte companii datorita faptului ca are o prezenta slaba pe piata din SUA, foarte afectata de criza, dar si fiindca investitiile in Chi