Dan Backus, cofondator al companiei ThePort Network ce creaza softuri pentru crearea de comunitati virtuale, ofera, citat de MarketWatch, patru sfaturi esentiale pentru a imbunatati comunicarea dintre organizatie si clienti, prin intermediul activitatilor de responsabilitate sociala corporatista.
Popularitatea mereu in crestere a platformelor cu caracter social precum MySpace, Facebook si LinkedIn incurajeaza, atat societatile comerciale, cat si organizatiile nonprofit pentru implementarea cat mai multor activitati de responsabilitate sociala corporatista (CSR).
Incercati sa va cunosteti cat mai bine publicul tinta. Echipamentul in care decideti sa investiti trebuie sa aiba o stransa legatura cu un anumit comportament online online al persoanelor carora va adresati. Actiunile de cercetare vor trebui sa gasesca rapunsuri in ceea ce priveste regularitatea cu care potentialii clienti acceseaza site-uri, care sunt site-urile lor preferate si, nu in ultimul rand, disponibilitatea pe care o au in a se alatura anumitor comunitati online.
Incercati sa realizati o legatura intre obiectivele organizatiei si modalitatile media folosite in atingerea lor. Exista modalitati create special pentru obtinerea unor rezultate specifice. De exemplu, blogurile reprezinta o modalitate extraordinara de a obtine feedback de la un grup mare de persoane in ceea ce priveste anumite proiecte viitoare potentiale. In acelasi timp, proiectele ce implica vizualizarea de fotografii confera o anumita stare de incantare in randul clientilor si, totodata, un puternic simt al comunitatii vituale din care fac parte.
Stabiliti clar procedurile. Activitatile media de CSR, presupun, din partea companiilor, acordarea unui grad inalt de incredere fata de publicul lor. Cu toate acestea, intreaga operatiune trebuie supravegheata indeaproape pentru a va asigura de eficienta comuni