IKEA, cel mai mare retailer de mobila de pe piata locala, a anuntat primele scaderi anuale de la deschiderea magazinului in 2007, dupa ce rezultatele companiei de pana acum depaseau estimarile facute initial.
IKEA se aliniaza in acest fel scaderilor din piata mobilei, dar si din retail in general, dupa ce trei indicatori facuti publici arata declinuri: vanzarile, numarul de vizitatori si numarul de produse vandute.
Astfel, vanzarile companiei au atins anul trecut 349,24 mil. lei (83,2 mil. euro), in scadere cu 9% fata de nivelul din 2008, numarul vizitatorilor a fost de circa 2,52 milioane comparativ cu peste 3 milioane de persoane in 2008, iar produsele vandute au fost cu circa 3 milioane mai putine.
"In ciuda usoarei scaderi a numarului de vizitatori si a celui de produse vandute, magazinul din Bucuresti se mentine in prima treime in topul magazinelor IKEA din lume in privinta vanzarilor inregistrate in 2009", a spus Cornel Oprisan, retail manager al IKEA Romania.
Cumparaturile de mobila, planificate din timp
La nivel mondial, IKEA opereaza 301 magazine si a avut in anul financiar 2009 vanzari de 22,7 mld. euro. Pe piata locala a mobilei, vanzarile au intrat pe scadere inca din primul trimestru al anului trecut, si s-au adancit in al doilea trimestru, iar majoritatea companiilor se pregatesc pentru un 2010 cel putin la fel de dur ca 2009.
Scaderea vanzarilor retailerului suedez vine in conditiile in care la nivelul lui 2008 cresterea a fost de 50% comparativ cu anul precedent. "Am observat inca din primele luni ale lui 2009 o tendinta resimtita pe plan global: un comportament tot mai precaut al consumatorilor, pe fondul a ceea ce noi numim "o criza de incredere" in stabilitatea propriilor venituri in actualul context economic global", a mai spus Oprisan. El este de parere ca cei care au cumparat mobilier in 2009 au avut aceasta in