La un preţ de 140.000 de dolari, adică la jumătate din investiţia în cel mai accesibil “tăuraş” Lamborghini sau “căluţ cabrat” Ferrari, viitorii clienţi vor putea experimenta acceleraţii 0-100 km/h “stinse” în 3,2 secunde. Bi-postul Magnum MK5 2014 poate fi considerat exclusivist, întrucât acesta va fi construit din 2014 într-o cadenţă limitată la doar 20 de exemplare pe an.
Capabil de turaţii demne de un monopost de Formula 1(atinge 11.000 de rot/min), Magnum MK5 demonstrează încă o dată că nu este obligatoriu să te lăuzi cu arhitecturi V8 sau V10, nici măcar V6. Doar 4 cilindri în linie încropesc un motor cu o putere de 186 kW, echivalentul a 250 CP, asigurând un sprint în 3,2 sec şi o viteză maximă limitată pentru siguranţă la 250 km/h.
Secretul performanţei ca din praştie constă în masa totală de doar 545 kg, adică un raport putere/greutate de 460 CP/1 tonă, raţie echivalentă cu a unui supercar. Propulsorul montat central-spate echilibrează distribuţia pe punţi într-o proporţie optimă, iar optimizările aerodinamice asigură sute de kile de aderenţă pe puntea spate de corvoadă.
Şasiul este inteligent, astfel că schimbările de direcţie sunt lipsite de inerţie, iar masele sunt descărcate de pe o punte pe alta în cel mai eficient mod cu putinţă. Cutia de viteze este brutală, iar reprizele violente ar putea descuraja chiar şi unii temerari într-ale volanului.
2014 Magnum MK5 rulează pe jante pe 18 ţoli peste care sunt trase cauciucuri ultra-performante ce măsoară 225/40 R18 pe faţă şi 265/35 R18 cele posterioare. Discurile ventilate sunt responsabile de opriri şi decelerări neobosite de fiecare dată, ca la avioanele de vânătoare ce sunt agăţate de cabluri ataşate unor mecanisme hidraulice pe puntea portavioanelor.
Creaţia super-sport poate fi o pompă de adrenalină pentru cei cu inimă tare şi ceva experienţă în arta pilotajului. Dimensiunile co