Există şcoli unde niciun elev nu a promovat la limba română. Rezultatele parţiale de la teza cu subiect unic de la limba română arată că sunt diferenţe mari între şcoli şi între judeţe, a declarat ieri ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Ministerul Educaţiei va publica astăzi rezultatele la teza cu subiect unic la limba şi literatura română pentru toate judeţele, iar inspectorii şcolari vor analiza aceste rezultate pentru fiecare şcoală în parte.
„Nu am primit încă toate rezultatele la tezele cu subiect unic pe judeţe, dar, din ceea ce am aflat de la inspectorii generali şcolari, există diferenţe foarte mari între notele dintr-o şcoală şi alta sau între un judeţ şi altul“, a spus Ecaterina Andronescu.
Ministrul a declarat că va lua în considerare renunţarea la teze după ce majoritatea inspectorilor şcolari au susţinut că tezele unice ar trebui desfiinţate.
O situaţie critică este la Şcoala Generală nr. 26 din Craiova, unde niciunul dintre cei 24 de elevi din clasa a Vlll-a nu a luat notă de trecere la teza cu subiect unic.
Oficialii susţin că tezele nu au nicio relevanţă pentru că nu relevă gradul de pregătire al elevilor, iar pentru aceeaşi şcoală există diferenţe mari de note între elevii pregătiţi de acelaşi profesor. Procentul elevilor care au promovat în judeţul Dolj a fost de 77% pentru clasa a VII-a şi de 79% pentru clasa a VIII-a, iar 20% din cei 14.000 de elevi care au participat la teză au luat note de 10.
Sesiunea de teze cu subiecte unice a avut loc între 29 aprilie şi 13 mai, dar pentru elevii de clasa a VIII-a nu s-a încheiat încă, urmând proba la istoria sau geografia României, la 21 mai.
Încurcături cu bucluc
Teza la limba română a fost marcată anul acesta de un incident când oficialii de la Ministerul Educaţiei au încurcat personajele din opera