Petrica Focsa, presedintele Comisiei de Atestare si seful Biroului Asociatii de Proprietari din cadrul primariei, a declarat ca numarul administratorilor de imobile atestati este sub 250. "La nivelul municipiului Iasi, numarul administratorilor atestati este de aproximativ 250. Unii dintre ei administreaza mai multe asociatii. Chiar si asa, sunt prea putini", a spus Petrica Focsa. Acesta a mai spus ca presedintii asociatiilor de proprietari vor fi instiintati asupra obligatiei de a angaja numai administratori atestati prin intermediul angajatilor de la Regia Autonoma Judeteana de Apa Canal (RAJAC) Iasi. "Odata cu ridicarea facturii la apa, presedintele sau alt reprezentant al asociatiei va primi un plic din partea noastra cu informatii despre atestarea administratorilor si despre obligatia organizarii Adunarilor Generale in primul trimestru al anului. Va fi intocmit si un tabel in care vor semna cei care primesc acest plic", a precizat Petrica Focsa.
In prezent, pe site-ul Primariei Iasi este afisata o lista cu circa 215 administratori atestati. Potrivit unei hotarari de Consiliu Local, toti administratorii de imobile, persoane fizice, au obligatia de a obtine un atestat profesional din partea Comisiei de Atestare a administratorilor de imobile, comisie organizata la nivelul Consiliului Local. Pentru a putea da examenul de atestare, administratorii care au mai putin de doi ani vechime in aceasta activitate, trebuie sa urmeze mai intai niste cursuri organizate de asociatia Apcons, cu sediul in Casa Patrata. Din cele peste 2.000 de asociatii din Iasi, aproximativ 1.300 sunt administrate de persoane fizice.
Cristian MATASA
Petrica Focsa, presedintele Comisiei de Atestare si seful Biroului Asociatii de Proprietari din cadrul primariei, a declarat ca numarul administratorilor de imobile atestati este sub 250. "La nivelul municipiului Iasi, numaru