Cea mai grea iarnă din ultimele decenii le-a adus pierderi majore industriei şi transporturilor, iar economia va resimţi din plin acest lucru.
Îmbunătăţirea stării drumurilor la nivel naţional şi deblocarea autostrăzilor le-au permis transportatorilor rutieri să reia ritmul de lucru. Mai mult, unii dintre aceştia au reuşit să evite zonele cu probleme pentru a nu rămâne cu tirurile blocate.
"Noi nu am avut camioane blocate în aceste săptămâni. Singurele probleme au fost pe Valea Oltului când a fost blocat traficul pentru câteva ore", a spus Ion Lazăr, care controlează firmele de transport International Lazăr Spedition şi Hoedlmayr Lazăr România.
Şi Automobile Dacia a înregistrat o creştere a stocurilor în ultimele zile datorită blocării traficului atât pe Valea Oltului, cât şi pe A1 şi A2.
"Producţia uzinei a continuat conform planului, în ultimele zile s-au produs aproximativ 1.400 de maşini pe zi. A existat o creştere a stocurilor, dar încet acestea se deblochează. A fost pentru prima dată în ultimii ani când ne-am confruntat cu o astfel de situaţie", a spus Constantin Stroe, vicepreşedintele Automobile Dacia. În prezent, în medie, peste 90% din producţia uzinei de la Mioveni merg la export, atât pe cale rutieră, cât şi feroviară şi maritimă.
Compania Edy Group deţinută de omul de afaceri Alin Popa şi care include firma de transport Edy Spedition cu un total de aproximativ 1.100 de camioane a înregistrat deja o pierdere de aproape 400.000 de euro datorită condiţiilor meteo din ultimele două săptămâni, iar în total se estimează pierderi de până la jumătate de milion de euro pe fondul blocării camioanelor fie pe drumurile înzăpezite, fie în parcările de tiruri.
Potrivit directorului, cele 150 de camioane au fost blocate timp de şase-şapte zile, iar clienţii aflaţi în zonele afectate au fost nevoiţi să-şi restrângă sau să-şi