Depunerea "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", cunoscuta drept Formularul 112, a inceput deja sa dea batai de cap angajatorilor. Potrivit reprezentantilor Fiscului, exista multe declaratii completate incorect, ceea ce face ca procesul de inregistrare sa se desfasoare greoi. "Rugamintea noastra este ca lumea sa nu astepte ultimele doua zile de depunere, adica 24 si 25 februarie, pentru a evita aglomeratia. In plus, daca sunt formulare completate eronat, nu va exista timp pentru corectii", a declarat Maria Taran, purtator de cuvant al Directiei Generale a Finantelor Publice (DGFP) Iasi. Depunerea declaratiei pe hartie la organul fiscal se face împreuna cu documentul în format electronic, pe suport CD. Pe CD trebuie transmise Fiscului Formularul 112 si anexele pentru angajator si asigurat. Formularul in formatul pe hartie trebuie semnat si stampilat si este obligatoriu sa contina codul de identificare fiscala si datele de identificare ale contribuabilului. În cazul în care, în urma verificarii formularului, codul de identificare fiscala nu corespunde cu cel din baza de date, declaratia se respinge.
Verificare online a declaratiilor
Formatul electronic al declaratiei este verificat pe loc si, daca din motive de natura tehnica aplicatia nu poate fi vizualizata, angajatorul trebuie sa vina cu un nou CD in termen de trei zile. Acelasi termen este acordat si in cazul in care au fost inregistrate date incorecte, iar programul informatic special emite mesaje de eroare. Organul fiscal atribuie declaratiei un numar unic de înregistrare, care se genereaza automat prin aplicatia informatica si înscrie acest numar, precum si data depunerii atât pe exemplarele declaratiei, cât si într-un registru special deschis la unitatea fiscala.
Stadiul de prelucr