Gigantul producător de ciocolată Cadbury i-a cerut scuze lui Naomi Campbell, după ce supermodelul a susţinut că o reclamă a firmei, care o compara pe mulatră cu o ciocolată, este rasistă, scrie Guardian. Reclama, care promovează ciocolata Bliss, are sloganul: "Treceţi peste Naomi, o altă divă este în oraş".
Campbell s-a declarat "şocată" de campanie. "Este supărător să fii comparat cu o ciocolată, nu doar pentru mine, ci pentru toate femeile şi bărbaţii de culoare. Nu găsesc nimic amuzant în această reclamă. E jignitor şi dureros", susţine top-modelul.
Un ONG contra rasismului spune că reclama este "o insultă la adresa negreselor", în timp ce mama lui Naomi Campbell se declară "profund tulburată de această reclamă rasistă". "Suntem în secolul al XXI-lea, nu în anii '50", spune Valerie Campbell.
Cadbury şi-a retras reclamele jignitoare, iar oficialii companiei au spus că nu au avut "intenţia să jignească". "Nu am vrut să o jignim pe Naomi, pe familia ei sau pe oricine altcineva. Ne pare sincer rău că s-a întâmplat asta", se arată într-un comunicat al producătorului de ciocolată.
Naomi acceptă scuzele, dar îi pune la punct pe cei de la Cadbury
La rândul său, Campbell a punctat afirmând că scuzele au venit cu întârziereşi că reclama producătorului nu este strălucită. "Mă bucur că reprezentanţii Cadbury mi-au transmis scuze sincere în ceea ce priveşte campania lor la ciocolata Bliss. Reclama e proastă din mai multe puncte de vedere, nu doar fiindcă m-au asociat pe mine cu produsul. E o ruşine că a durat atât de mult până când Cadbury s-a scuzat".
Top-modelul a adăugat că speră ca şi "alte multinaţionale să înveţe ceva din acest exemplu". "Poate că nu au avut intenţia să jignească. Dar, când se dovedeşte că au făcut-o, scuzele sunt strict necesare", a explicat Campbell. Ea a precizat că astfel de probleme ar putea fi evitate din st