Managerii văd România, în următorii 20 de ani, mai ales ca un hub low-cost, cu avantaje competitive în zone cu valoare adaugată mică, iar tinerii studenţi cred în potenţialul de inovare al pieţei locale şi în crearea de valoare adăugată mare, potrivit unui studiu realizat de Roland Berger.
Globalizarea şi avansul pieţelor emergente sunt principalele tendinţe globale care vor afecta România în următorii 20 de ani, pentru 63% dintre manageri şi 71% dintre studenţi. Inovaţia şi schimbările tehnologice ocupă locul doi în top, în timp ce insuficienţa resurselor nu este creditată cu un impact prea mare asupra pieţei locale, reiese din studiul Roland Berger Strategy Consultants "România în următorii 20 de ani - Dublă perspectivă a liderilor de azi şi de mâine".
În ceea ce priveşte principalele provocări ale României până în anul 2032, atât managerii cât şi studenţii clasează corupţia şi ineficienţa sectorului public în top, aspecte urmate îndeaproape de lipsa infrastructurii. Studenţii sunt însă preocupaţi într-o mai mare masură decât managerii (58% faţă de 47%) de ineficienţa sistemelor publice de educaţie, sănătate, reflectându-se astfel o viziune a lor pe termen mai lung.
Dacă provocările tind să fie aceleaşi atât pentru manageri cât şi pentru studenţi, subiectul asupra căruia părerile lor par ireconciliabile este reprezentat de rolul guvernului în depăşirea acestor obstacole. Astfel, dacă 72% dintre executivi vor o implicare mai mică a executivului în dezvoltarea României în următorii 20 de ani, 55% dintre studenţi îşi doresc, din contră, un rol mai activ al acestuia.
În ceea ce priveşte sectoarele cu cel mai mare potenţial să dezvolte un avantaj competitiv în urmatorii 20 de ani, agricultura şi IT-ul sunt percepute atât de către studenţi cât şi de manageri ca având cel mai mare potenţial de creştere. Acestea sunt urmate de sectorul energiei şi