Specificațiile tehnice (în primul rând durata de viață a bateriei) și prețul – acesta sunt criteriile declarate în baza cărora își cumpără românii laptopurile, arată un studiu TNS Pentor, realizat la cererea Toshiba. Greutatea unui laptop, părerile prietenilor și mai ales culoarea carcasei au fost catalogate drept cele mai puțin importante caracteristici.
21% dintre români au nevoie de o săptămână pentru a lua o decizie în privința cumpărării unui laptop, mai arată rezultatele raportului. Un număr și mai mare, 31%, se decid în două zile, iar 13% în numai o zi.
Iar atunci când aleg un laptop, românii sunt interesați în principal de calitate, vor un brand în care au încredere și de asemenea doresc să obțină un raport calitate-preț bun și dispozitive rezistente care nu se defectează.
Spre deposebire de alte țări, în România consumatorilor cu venituri mari le pasă de diverse aspecte în cazul alegerii unei mărci, cum ar fi cele afective, în comparație cu cei cu venituri mai mici. Comparând motivele ascunse cu cele declarate, studiul arată că, în realitate, românii acordă longevității bateriei și prețurilor mult mai puțină importanță decât cred. În același timp aceștia subestimează importanța unei aprobări din partea celorlalți și relația bună pe care o au cu un brand în schema decizițională.
Aproape jumatate din respondenti plănuiesc să cumpere un laptop anul viitor și una din trei persoane amână această decizie pentru următorii 2-3 ani. Decizia lor va fi în majoritatea cazurilor una pragmatică, bazată pe specificațiile tehnice, durata bateriei și preț, cel puțin așa au declarat respondenții chiar dacă sunt influentați și de alte aspecte. De exemplu, pentru femei, sistemul de operare instalat este la fel de important precum specificațiile tehnice.
Principalele surse de informare în privința laptopurilor pentru