Bunurile lăsate la vedere, în maşini, îi ispitesc pe hoţi să atace de pe scutere, în trafic, pe stăzi sau în parcări. Hoţii din maşini şi-au diversificat metodele de acţiune şi operează cu tupeu, în plină zi, în zone aglomerate. În anii de după Revoluţie hoţii din maşini se orientau să fure casetofoane şi roţi de rezervă din portbagaj sau direct de pe maşină. Au existat cazuri când proprietarii şi-au găsit maşinile pe butuci, iar într-un caz celebru o Dacia fost găsită pe sticle de lapte, spun poliţiştii. Hoţii din maşini şi-au diversificat între timp metodele de atac, în funcţie de tupeu, experienţă sau piaţa de desfacere.
Pun mâna pe tot ce găsesc de valoare, de la sisteme GPS, detectoare de radar, boxe, CD-playere, până la orice bun lăsat la vedere. Dacă pe vremuri „lucrau” după lăsarea întunericului, acum nu se mai tem să dea lovituri în plină zi. Unii dintre ei folosesc motoscutere pentru a acţiona cât mai rapid.
„Când au pus ochii pe ţintă, unul din ei accelerează motorul, ca să facă gălăgie, iar celalalt sparge geamul şi înhaţă tot ce găseşte de valoare. Timpul de acţiune e de maxim zece secunde”, a declarat Marcel Pleş, agent-şef la Secţia IV a Poliţiei Timişoara, specialist în furturi din auto. O altă categorie de spărgători acţionează în parcările marilor centre comerciale. Aceştia aleg în special autoturisme marca Dacia, fabricate înainte de anii 90.
„Se axează, în proporţie de 95 la sută, pe Dacii, pentru că e foarte simplu să deschidă portiera. Au chei potrivite care merg la toate maşinile vechi, care nu au nici sisteme de securitate”, a mai spus Pleş. Hoţii se mai uită la parbriz, casă vadă dacă există semne de ventuze pe el, lăsate de sistemul de prindere al GPS-ului. Dacă găsesc urme de ventuză sparg maşina şi cotrobăie în bord, portieră sau sub scaun.
Taximetriştii, amatori de chilipuri