În timp ce tot mai multe voci critică biocarburanţii tradiţionali, iar Uniunea Europeană este din ce în ce mai preocupată de impactul biocombustibililor convenţionali, o companie germană a reuşit să obţină motorină din cherestea şi alte materiale lemnoase.
În timp ce tot mai multe voci critică biocarburanţii tradiţionali, iar Uniunea Europeană este din ce în ce mai preocupată de impactul biocombustibililor convenţionali, o companie germană a reuşit să obţină motorină din cherestea şi alte materiale lemnoase.
Combustibilii biologici convenţionali obţinuţi din rapiţă sau porumb sînt problematici din punct de vedere ecologic şi ameninţă stocurile de alimente, scrie publicaţia germană Der Spiegel într-un material amplu despre posibilitatea de a obţine biocarburanţi din lemn şi alte biomase nealimentare.
MOTORINĂ DIN LEMN. Într-un orăşel din estul Germaniei, la Freiberg, cancelarul Angela Merkel a participat săptămîna trecută la deschiderea unei rafinării care va produce 13.500 tone de motorină pe an. O cantitate mică faţă de consumul anual al germanilor – de 30 milioane de tone de motorină. Dar Choren Industries este singurul producător din lume de motorină obţinută din lemn!
Ideea este simplă – în loc de trestie de zahăr şi rapiţă, rafinăria procesează cherestea netratată, alte resturi de lemn sau chiar paie. Se obţin, în medie, 4.000 de litri de combustibil dintr-un hectar din aceste materiale, o cantitate de aproximativ trei ori mai mare decît cea produsă dintr-o suprafaţă echivalentă acoperită cu rapiţă, trestie sau porumb, după cum estimează Agenţia germană pentru Resurse Regenerabile (FNR). Un avantaj există totodată şi la metodele de producţie – noua generaţie de biocombustibili nu este de calitate inferioară. Nu conţine sulfuri şi nici nu afectează filtrele de particule sau motoarele, dar