Google ne va calcula inflaţia. Ce nevoie vom mai avea de armate de experţi plimbători de hârtii pe la diferite instituţii, pentru a ne spune care "a fost" tendinţa inflaţionistă, când putem şti cum "este" acum? Google ne va conduce maşinile "fără şofer", astfel încât milioane de oameni să nu mai moară pe străzi, în accidente provocate, cel mai adesea, de "erori umane".
Acestea sunt doar ultimele două promisiuni ale companiei care, de 12 ani, se suprapune înseşi noţiunii de internet pentru mulţi dintre noi. Poate accesăm netul chiar prin browserul Google Chome, poate motorul de căutare Google ne este "homepage", poate avem o căsuţă de e-mail oferită de serviciul Gmail.
Nu se poate să nu fi avut vreodată nevoie de o hartă (oricât de vagă ar fi fost) oferită de Google Maps, să nu fi citit vreo ştire selectată de Google News ori să nu fi urmărit un filmuleţ pe YouTube.
Cei mai "înrăiţi" internauţi dintre noi au vreun blog pe platforma Blogger. Sau merg la cumpăraturi online prin Google Shopping, au prieteni mai mult ori mai puţin virtuali cu care ţin legătura prin Google Groups sau Google Buzz.
Aşa cum mai sunt între noi unii "anti" un anume sortiment şi brand de cola (fiind sau nu fani ai vreunui produs concurent), s-or găsi şi dintre aceia care or fi "anti-Google". Adică încearcă să facă abstracţie de oferta de servicii online gratuite, de-a dreptul copleşitoare, pusă la dispoziţie de firma din California.
Numai că a face abstracţie de Google nu mai este atât de simplu precum a nu privi a un film din California. Sub o formă sau alta, orice "internaut" (adică om al vremurilor de azi) se va "ciocni" de Google, iar dacă n-o va căuta cu dinadinsul, o să-l caute Google pe el.
Prin maşinile care filmează tot ce mişcă pe străzi şi tot ce pot prinde din curţile sau ferestrele noastre prin Street View. Ar fi vrut Big Brother (Fratele ce