Şerban Dâmboviceanu a renunţat la o funcţie de director la Leclerc pentru viile de la Corcova.
Ar fi putut avea o carieră de succes în retail. N-a fost însă să fie aşa, deşi, la 30 de ani, Şerban Dâmboviceanu ajunsese să deţină funcţii de top în managementul reţelei franţuzeşti de hipermarketuri Leclerc, un grup cu afaceri de peste 30 de miliarde de euro în 2010.
Mai pe scurt, în 2005, când ia decizia să se lanseze în antreprenoriat, fostul absolvent de Drept la Strasburg ocupa poziţia de director comercial pentru Polonia, după o experienţă de peste trei ani în Franţa. O poziţie de viitor, la care puţini ar fi renunţat. În cazul lui, era vorba de altceva - Şerban simţea că a venit momentul să o ia pe cont propriu.
N-a plecat cu mâna goală, pentru că l-a convins şi pe primul său patron, Michel Roy, unul dintre acţionarii reţelei, să investească în România şi într-un alt domeniu decât s-ar fi aşteptat toată lumea. De altfel, nici n-a fost greu să-l convingă, deoarece cunoştea destul de bine ţara. Iar chiar dacă proiectul unei investiţii în retail nu s-a concretizat - cel puţin până acum -, Roy dorea oricum să facă ceva aici.
A cumpărat vechea cramă a lui bibescu
În 2005, cei doi au început să prospecteze România în lung şi în lat. Au mers la Babadag, la Măcin, în Dealu Mare, până au ajuns la Corcova, o localitate situată între Strehaia şi Motru, o zonă viticolă atestată încă de pe vremea dacilor. S-au oprit aici, în primul rând, pentru că terenul era disponibil, dar şi pentru că locul era plin de istorie. Au avut şi şansa să dea peste o fostă proprietate a prinţului Antoine Bibescu - care deţinea la anul 1900 aproximativ 6.000 de hectare de teren în zonă -, un mare iubitor de vinuri.
În primăvara lui 2005, Dâmboviceanu şi Roy au ajuns la Corcova, unde au reuşit să cumpere vechea cramă a prinţului Bibescu de la