Tinerii care cunosc foarte bine reclamele la fast food sunt cei mai expuşi la riscul de a deveni obezi, potrivit unui studiu citat de Daily Mail.
Un experiment realizat pe 3.342 de tineri cu vârste cuprinse între 15 şi 23 de ani din Statele Unite a demonstrat că aceştia recunosc produselor şi simbolurile aparţinând diferitelor branduri fast food, chiar şi când logo-ul acestuia este înlăturat.
Cei care au recunoscut brandul reclamelor erau de două ori mai predispuşi la obezitate, faţă de cei care nu şi-au dat seama despre ce producător este vorba.
“Ştim că adolescenţii şi copiii sunt foarte expuşi la promovarea fast food-ului, în special de către televiziuni. Acest studiu corelează obezitatea la tineri cu gradul de familiarizare al acestora cu reclamele. Cei mai receptivi la promovarea produselor sunt şi cei mai expuşi la efectele pe care le au asupra sănătăţii”, a explicat doctorul Auden McClure, cel care a condus studiul.
McClure a mai adăugat că obezitatea în cazul celor chestionaţi nu are legătură cu sedentarismul şi timpul petrecut în faţa televizorului, ci doar cu gradul de familiarizare cu reclamele la aceste produse.
Participanţilor le-au fost solicitate date legate de greutatea corporală, apartenenţa socială, regim alimentar şi obiceiuri mediatice sau cât de des mănâncă în timp ce se uită la televizor.
De asemenea, tinerii au fost puşi în faţa unor afişe şi imagini extrase din reclame la produsele fast food, difuzate în anul de dinaintea realizării studiului. Imaginile au fost editate în prealabil pentru a înlătura orice siglă sau logo de brand.
Subiecţii au fost întrebaţi dacă îşi amintesc de reclame, dacă le-au plăcut şi dacă recunosc numele fast food-urilor care au realizat promovarea. De asemenea, aceştia au fost supuşi unui experiment similar cu 20 de reclame ale unor producători de băuturi alcoolice, însă