Bosch a dezvoltat un sistem de control al stabilităţii pentru motociclete care poate ajuta la reducerea suplimentară a numărului accidentelor. Acesta va intra în producţia de serie începând cu acest an.
Sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) reprezintă un pas important înainte în privinţa siguranţei motocicletelor. Sistemul Bosch sprijină motociclistul în toate situaţiile, atât în timpul frânării, cât şi al accelerării, în timpul deplasării în linie dreaptă sau al efectuării virajelor. „24 la sută din totalul accidentelor de motocicletă se produc în timpul efectuării virajelor”, a declarat Gerhard Steiger, preşedintele diviziei Bosch pentru Sisteme de control al şasiului. Manevrele efectuate de motociclist şi, prin urmare, plăcerea de a conduce, rămân neschimbate. „Sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) poate ajuta la reducerea suplimentară a numărului accidentelor.” În anul 2009, doar în Europa au murit peste 5.000 de motociclişti în accidente rutiere. Studiile efectuate dovedesc faptul că doar sistemul ABS poate preveni aproximativ un sfert din totalul accidentelor de motocicletă care cauzează răniri sau decese. Controlul stabilităţii va reduce şi mai mult numărul accidentelor.
Din punct de vedere tehnic, sistemul de control al stabilităţii motocicletei (MSC) are la bază sistemul ABS avansat, care a fost extins acum de inginerii Bosch din cadrul centrului japonez de competenţă pentru siguranţa autovehiculelor pe două roţi, incluzând o gamă extinsă de senzori şi software-uri sofisticate.
Sistemul sprijină motocicliştii în situaţiile critice
Sistemul de control al stabilităţii motocicletei utilizează o gamă extinsă de senzori pentru a înregistra dinamica de conducere a autovehiculului. Senzorii de roată măsoară viteza de rotaţie a roţii faţă şi spate, iar un modul de senzori de inerţ