Într-o lume unde tinerii nu reuşesc să îşi găsească singuri drumul prin viaţă, aşa cum spunea maestrul Tudor Gheorghe , problema vestimentaţiei, cu atât mai mult a accesorizării, par să cadă în derizoriu. Sursa: Arhiva personală
Cu toate acestea, prima care reacţionează la paleta de combinaţii vestimentare de pe stradă este retina, care se dilată şi se contractă în contact cu bogăţia de podoabe cu care defilează fete şi doamne deopotrivă.
Prostul gust sau dorinţa de a epata îşi spun cuvântul în moda străzii, mai ales la tineri, care par să nu ştie că mult nu înseamnă întodeauna bun şi se accesorizează peste măsură indiferent de situaţie. Din fericire, există formatori de “bun gust” chiar printre ei.
Pe aceştia îi găsim în târgurile handmade sau la festivalurile de modă, unde limitele sunt clare: kitsch-ul rămâne întotdeauna afară.
La un festival de modă am cunoscut-o şi pe Oana Călin, un tânăr designer de accesorii care frapează în primul rând prin simplitate şi luciditate. Când priveşti creaţiile Oanei îţi vin în minte imagini contradictorii - de la tânăra rebelă, nonconformistă şi puternică până la cuvertura bunicii cu franjuri lungi pe care trebuie ”să îi mângâi mereu” pentru a sta ascultători în ordine. Din mâinile tânărului designer ies cercei, coliere şi broşe ale căror elemente definitorii sunt pielea şi rozeta multicoloră făcută din croşetă.
Oana admite că accesoriile ei sunt departe de a fi comune şi că purtarea lor depinde mult de îndrăzneala celor care aleg să le poarte, dar că, odată ce prinzi spiritul, îţi dai seama că ”poţi purta chiar şi un cercel”.Ea vorbeşte, într-un interviu acordat evz.ro, despre valoarea bunului gust şi despre cele mai comune erori pe care le fac tinerii în materie de accesorii.
Cât din reuşita unei ţinute este dată de accesorii?
Depinde de ţinuta aleasă. O vestim