Brandul parizian de lux Hermès a hotărât să îmbunătăţească colecţia de genţi din piele şi linia de accesorii din cauza vânzărilor aflate în scădere. China şi Europa au rămas indiferente la acţiunile colosului din modă care se luptă cu cele mai slabe încasări înregistrate în ultimii trei ani, relatează „The Guardian“.
Ultima veste venită dintr-o industrie zguduită de criza globală o reprezintă decizia echipei manageriale Hermès de a schimba conceptul după care se ghidează casa de modă. Brandul a hotărât să remodeleze colecţia de genţi din piele şi linia de accesorii. Motivul l-a reprezentat insuccesul genţii Birkin, în valoare de 13.000 de euro, pe piaţă şi rata vânzărilor pentru colecţia de ceasuri care a scăzut cu aproximativ 5%.
Chiar dacă accesoriile semnate de francezi nu şi-au găsit un număr prea mare de cumpărători pe pământul asiatic şi european, directorul executiv Patrick Thomas este optimist şi declară că vânzările ar trebui să atingă cote mai mari până la sfârşitul anului.
Nici manechinele nu sunt scutite de efectele recesiunii. Fostul fotomodel Janice Dickinson (58 de ani) se află în faliment din cauza datoriilor care se ridică la suma de un milion de dolari, potrivit cotidianului „The Telegraph“.
Criza de pe Wall Street a lovit ca un uragan economia globală şi nu a rămas indiferentă nici la exclusivismul din modă. Veştii falimentului casei de lux pariziene Christian Lacroix i-a urmat declinul industriei haute-couture şi asocieri rapide între branduri celebre şi retaileri de moda străzii. Luxul a fost dat la o parte din sectorul haute couture. Interesul comun a fost supravieţuirea pe piaţă, în timp ce opulenţa era transformată în comercial.
Apus pentru haute couture?
Coco Chanel spunea că moda reflectă lumea în care trăim, iar momentele de cumpăna pe care le-au traversat marile case de lux atestă vorbele ei. Pies