Cand directorul executiv al British Airways (BA) Willie Walsh a fost de acord sa lucreze fara a fi platit in luna iulie, ca semn de solidaritate cu cei 800 de angajati despre care BA a anuntat ca s-au oferit sa faca la fel, a devenit evident ca recesiunea lovea compania aeriana mai puternic decat ar fi recunoscut oficialii acesteia, scrie BBC News. Este adevarat, acesta nu a fost primul semn ca firma are probleme, insa era evident ca situatia devenea din ce in ce mai dificila. In decurs de sase luni pana in septembrie, compania a inregistrat o pierdere de 292 de milioane de lire sterline (323,6 milioane de euro), comparativ cu profiturile de 52 de milioane de lire sterline pe care compania le obtinuse in aceeasi perioada a anului anterior.
Acestea sunt cele mai mari pierderi pe primul semestru din istoria companiei.
BA a anuntat de asemenea ca va elimina inca 1.200 de locuri de munca, forta sa de munca la nivel modial fiind astfel redusa cu 4.900 de pozitii pana in martie 2010.
Unde a gresit BA si este recesiunea singura cauza a problemelor companiei?
Unii spun ca grupul nu a reactionat suficient de rapid la modificarile ce tin de cererea consumatorilor.
A pierdut lupta cu concurentii low-cost
Din ce in ce mai multi pasageri cauta tarife low-cost, in special cei care calatoresc in scop de afaceri, in mod traditional principalii clienti ai BA.
Acesti clienti sunt cei care profita de noile rute catre Europa oferite de companii aeriene low-cost ca Ryanair si Easyjet.
Pierderea de clienti care calatoresc in scop de afaceri ar putea fi fatala pentru viitorul BA, conform analistilor.
"Daca numarul celor mai profitabili clienti ai companiei nu se redreseaza, iar daca acestia nu platesc preturile pe care le plateau inainte de criza economica, actuala structura operationala a BA si nivelurile sale de costuri nu-i vor gar