Companiile au inceput sa puna din ce in ce mai mult accent pe trainingurile care dezvolta asa-numitele soft skills, abilitati de comunicare si de leadership ale angajatilor, in defavoarea cursurilor de specializare a abilitatilor tehnice ale acestora. Unul dintre motivele care stau la baza unei astfel de strategii este faptul ca devine tot mai important felul in care comunici decat ceea ce comunici.
In ultimii ani, nevoia dezvoltarii abilitatilor personale si capacitatea de a comunica eficient cu angajatii au crescut pe masura ce importanta abilitatilor tehnice a scazut.
"Cu cat avansezi mai mult intr-o organizatie, pare din ce in ce mai important sa comunici clar care e misiunea ta, care sunt valorile organizatiei si cum te astepti ca oamenii sa performeze si sa se comporte in relatie cu aceste valori", este de parere Duane Dabrowski, Training Performance Consultant al Achieve Global, care a venit in Romania pentru a organiza o sesiune de traininguri pentru trainerii si oamenii din vanzari ai filialei romane a companiei.
Dabrowski apreciaza ca printre cele mai cautate de catre companii sunt cursurile de soft skills cum ar fi leadership, sales sau customer service. "Inainte, trainerii din vanzari erau doar un fel de furnizori de informatii legate de produse, spunand: asta facem, asta oferim, mergeti si spuneti lumii. Acum procesul s-a inversat si interesul este mai mare pentru ceea ce vor clientii sa realizeze, care sunt provocarile tale, care sunt dorintele tale. Ideea este sa nu te duci sa vorbesti despre obiectivele tale sau despre produsele tale pana nu intelegi intai foarte clar ce vrea sa obtina clientul", explica Dabrowski.
Unul dintre cursurile pe care le tine Duane Dabrowski se numeste "Professional Selling Skills" si, spune el, acesta se diferentiaza de celelalte traininguri din trecut pentru ca procesul este inversat. "Nu-ti spu