Trimestrul trei, desi se anunta unul de foc pentru constructori, dupa intalnirea istorica a presedintelui Traian Basescu cu peste 50 de companii, a fost doar unul de tranzit catre ultimele trei luni ale anului, cand sunt anuntate receptiile pentru 42 km la autostrada Transilvania, centura Ploiesti (13 km), centura de nord a Capitalei (26 km) sau pasajul Baneasa (1,2 km). In prezent se afla in lucru circa 135 de kilometri de autostrada, 153 de kilometri de variante ocolitoare si 1.050 de kilometri de drumuri nationale.
"Vor fi bani incepand din trimestrul trei (...), mare parte a acestor bani mergand catre plata datoriilor la constructori, dar si pentru lansarea de lucrari noi sau accelerarea ritmului din trimestrele 1 si 2 la lucrari in curs de executie", spunea Basescu in luna iulie, in cadrul unei intalniri cu cei mai mari constructori la sediul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii. Chiar daca majoritatea constructorilor au fost optimisti dupa intalnirea cu presedintele statului, in realitate infrastructura nu a "duduit". De altfel, si vizitele primului-ministru Emil Boc si ale ministrului transporturilort Radu Berceanu au fost mai rare, dupa pelerinajele intense derulate in primul semestru.
Situatia a fost resimtita atat de constructori, o mare parte dintre ei avand de incasat in continuare bani pentru lucrarile derulate in primele sase luni, dar si de producatorii de materiale de constructii. "Asteptam demararea lucrarilor majore de infrastructura, care inca intarzie in ciuda anunturilor din partea autoritatilor. Lucrarile din infrastructura ar putea compensa scaderea cererii din sectorul imobiliar, unde apreciez o intarziere a revenirii cererii", a declarat Bruno Roux, directorul general al Lafarge Agregate Betoane, divizia producatoare de betoane a grupului francez Lafarge. Compania a livrat de la inceputul anului materie prima