Gigantul american Google testează o tehnologie care permite posesorilor telefoanelor cu sistemul Android să efectueze plăţi cu ajutorul telefonului mobil.
Un posibil scenariu de viitor: vă începeţi ziua cumpărându-vă ziarul, apoi beţi o ciocolată caldă într-o cafenea, după care vă reînnoiţi abonamentul la transportul în comun - toate acestea fără să aveţi portofelul la dumneavoastră. Cum plătiţi? Dacă sistemul testat de Google va deveni un succes, atunci răspunsul la această întrebare este simplu: apropiind telefonul mobil de un terminal. Atât.
Tehnologia NFC (near field communications, care s-ar traduce prin „comunicaţii ale câmpurilor apropiate") nu este nouă, iar în Japonia este folosită deja; lovitura pe care a dat-o Google constă din partenerii pe care a reuşit să-i convingă de posibilităţile sistemului, MasterCard şi Citigroup, adică unul dintre cei doi mari producători de carduri de credit şi una dintre cele mai importante bănci din Statele Unite.
Google ar putea profita pe două fronturi de noul serviciu oferit: în primul rând, cei care vor să îl folosească vor trebui să achiziţioneze un smartphone care să folosească platforma Android, creată de Google, şi în al doilea rând, compania va putea folosi datele transmise de telefoanele clienţilor în scopuri publicitare; astfel, Google ar putea trimite clienţilor reclame personalizate, folosindu-se de datele transmise de telefoanele acestora. Cunoscând poziţia clientului, Google l-ar putea înştiinţa pe acesta, de exemplu, de eventuale reduceri ale unor magazine aflate în apropiere - şi ar încasa sume considerabile din acest mod mai direct de publicitate.
Succes sau eşec: drumul este lung
Pentru a transforma tehnologia NFC într-un succes pe piaţa din Statele Unite, Google mai are încă un drum lung de parcurs. În primul rând, deşi Citibank este un partener mare, nu trebuie să rămână singu