Chiar dacă nu există declaraţii oficiale, surse din industria auto dau ca sigură construcţia modelului Fusion în uzina doljeană. Ford Craiova va asambla un model concurent cu Renault Clio, Opel Corsa sau Dacia Sandero, dar care beneficiază de o gardă la sol înălţată. După îndelungi speculaţii, în care erau vehiculate nume ca Fiesta sau Ka, într-un final, cel mai probabil noul Fusion va fi “vedeta” fabricii americanilor din Bănie, conform publicaţiei electronice autonews.com.
În primă instanţă, declaraţiile preşedintelui Ford Europa, John Fleming, i-au făcut pe analiştii pieţei auto să mizeze pe cele mai mici modele ale constructorului, Ford Fiesta şi Ka. La sfârşitul lunii martie, John Fleming declara că la Craiova va fi produs, din 2010, un autoturism de dimensiuni reduse, care va ocupa un “segment alb” pe piaţă, uzina românească urmând să fie singura care va produce autoturismul.
Foarte puţini însă au mizat pe noul Fusion, un model construit tot pe platforma tehnică a lui Fiesta. Avantajul lui Fusion în faţa concurenţei este reprezentat de garda la sol mult înălţată, o “găselniţă” perfectă pentru drumurile din România sau alte state est-europene. Principalii concurenţi ai noului Fusion sunt Renault Clio sau Opel Corsa, însă, din punctul de vedere al “originilor” şi, probabil, al preţului, este Dacia Sandero, chiar şi în varianta 4x4.
Un posibil 4x4
Dacă pentru francezii de la Renault costurile implementării tracţiunii integrale la Sandero nu au săltat preţurile, mai mult ca sigur că nici americanii nu vor ezita să scoată pe piaţă un Ford Fusion cu tracţiune integrală. Un motiv în plus îl reprezintă noul Kuga, un SUV veritabil, al cărui sistem de tracţiune integrală poate fi cu uşurinţă implementat şi pe micul Fusion. Mai rămâne de văzut nivelul de preţ la care acest model va fi comercializat în România dar ş