Companiile şi PFA-urile care nu şi-au luat încă certificat digital pentru depunerea declaraţiilor fiscale trebuie să se grăbească să-l obţină. Sursa: SHUTTERSTOCK
Firmele şi persoanele fizice autorizate (PFA) care au angajaţi, dar încă nu şi-au achiziţionat certificate digitale calificate nu vor mai putea depune la administraţia financiară Declaraţia unică privind salariaţii 112.
Asta deoarece derogările acordate în mod repetat de Ministerul de Finanţe, în a doua jumătate a anului trecut, au expirat la 31 decembrie 2011.
Paşi de urmat
Fiscul prezintă 12 paşi care trebuie urmaţi de firmele şi PFA-urile obligate prin lege să depună declaraţia unică pentru a intra în posesia unui certificat digital, care costă, iniţial, aproximativ 60 de euro, la care se adaugă 37 de euro pentru reînnoirea anuală. În total, procesul descris mai jos durează aproximativ zece zile.
1. Obţineţi un certificat calificat de semnătură electronică de la unul dintre furnizorii acreditaţi: companiile CertSign, DigiSign, TransSped şi Alfatrust Certification.
2. Instalaţi pe calculator programul Adobe Reader 8.2.
3. Descărcaţi documentul de confirmare de pe portalul ANAF, completaţi-l, transmiteţi-l pe email la furnizorul certificatului şi, după ce îl primiţi semnat de acesta, îl transmiteţi prin portal la ANAF (modulul Declaraţii electronice, opţiunea Înregistrare certificate calificate).
4. Listaţi, semnaţi şi ştampilaţi cererea de utilizare a serviciului de depunere electronică (formularul 150).
5. Dacă titularul certificatului calificat nu este reprezentant legal al contribuabilului, se prezintă documentul de împuternicire, autentificat la notar, din care rezultă dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaraţiile fiscale pentru contribuabil. Dacă titularul certificatului calificat este reprezentantul legal al firmei, se prezintă do