Panasonic Romania, filiala locala a producatorului japonez de electronice si electrocasnice, a obtinut in primul semestru din anul fiscal 2010-2011 (aprilie-septembrie 2010) afaceri mai mari cu circa 5% fata de cele din aceeasi perioada a anului trecut cand businessul a fost in jurul a 22 de milioane de euro, a declarat Stefan Ichim (foto), directorul general al companiei.
Intre aprilie anul trecut si martie anul acesta, Panasonic Romania a avut afaceri in jurul a 55 de milioane de euro, primul semestru insemnand de obicei 40% din afacerile producatorului.
Cresterea de 5% din prima jumatate a acestui an fiscal (perioada aprilie-septembrie 2010) a fost determinata de majorarea vanzarilor de televizoare, care inseamna in jur de 75% din businessul Panasonic, si care au fost impulsionate de Campionatul Mondial de Fotbal si de cererea de produse de dinaintea majorarii TVA.
Cele mai bine vandute televizoare sunt LCD-urile, datorita preturilor mai mici, insa ca valoare ponderea se imparte aproximativ egal intre LCD-uri si plasme.
Un alt segment important in afacerile Panasonic sunt aparatele foto si video care inseamna 10% din vanzari, iar restul sunt reprezentante de produsele electrocasnice.
Compania a deschis in aceasta saptamana cu 100.000 de euro o reprezentanta la etajul al treilea din centrul comercial Unirea Shopping Center, magazinul fiind relocat un magazin din Aripa Calarasi in cea centrala.
Unitatea administrata de T&T Consulting are o suprafata de 70 de metri patrati, iar conducerea distribuitorului estimeaza ca vanzarile vor ajunge intr-un an la aproximativ 800.000- 1 milion de euro. Pana la finalul lui 2010 vor mai fi deschisa in jur de zece astfel de magazine.
Cea mai mare suprafata din aceste reprezentante este ocupata de televizoare, managementul Panasonic dorindu-si ca in acest an fiscal sa vanda in