Cunoscuta Galerie Ana Cristea din New York găzduieşte, timp de o lună, o serie de lucrări – pictură şi desen – ale artistului român Bogdan Vlăduţă. Expoziţia, intitulată "Arheologii urbane", a fost deschisă pe 8 septembrie, publicul având posibilitatea să o vadă până la 8 octombrie. Lucrările, alese chiar de Ana Cristea, redau locuri şi oameni: locuri în care plasticianul trăieşte şi creează şi oameni de alături.
Ca parte "premergătoare" a expoziţiei poate fi considerată lucrarea "Negru", realizată în 2011: un foarte nimerit preambul la "Arheologii urbane" – tema ce îl preocupă pe artist la ora actuală, cercetând-o în manieră plastică. Privirile se duc apoi spre portrete. Unul este al lui Ionică Grigorescu (aşa e trecut în dreptul lucrării pe site-ul galeriei). E în alb şi negru. Un autoportret îţi poate reţine mult atenţia, la fel şi pictura "Văcăreştii". Te pot impresiona chipuri de femei, create pe hârtie sau în ulei pe pânză. Dincolo de sensibilitate şi tandreţe, în ele descoperi multă nelinişte. Contribuie, considerabil cred, şi nuanţa de negru, despre care artistul spune într-un text pe care l-a conceput în jurul acestei expoziţii: "Negrul mă afectează mai mult decât orice altă culoare. Când intri în teritoriul negrului realizezi că are capacitatea de a preciza lucrurile. Negrul este materia desenului, reprezentare înţeleasă ca limbaj care reprezintă realităţi. Pe de o parte, negrul desemnează variaţiile limitelor (specific, pe cea a morţii), iar, pe de altă parte, spectrul cromatic, pictura însăşi se retrage în el, ca într-o autoritate cromatică".
Deşi a organizat expoziţii în mai multe locuri, acasă şi în străinătate, este pentru prima dată când Bogdan Vlăduţă expune în Statele Unite ale Americii. Ca să fie mai bine înţeles de cei care se opresc în dreptul picturilor sale, plasticianul mărturiseşte: "Nu sunt concentrat pe i