Hipermarketul Carrefour este retailerul cu cele mai multe apariţii în mass-media, după primele trei luni din 2012.
Cu aproape 4.000 de apariţii în media, în perioada 1 ianuarie 2012 - 31 martie 2012, Carrefour conduce în topul celor mai vizibile magazine din România, potrivit monitorizării realizate de mediaTRUST România.
În clasament au fost incluse hipermarketuri şi supermarketuri, magazine de reduceri, companii de electronice şi electrocasnice, companii de tip „cash&carry", dar şi magazine de tipul „do it yourself".
Deşi ocupă prima poziţie, Carrefour a avut mai puţine apariţii în media în primele trei luni ale anului decât la sfârşitul lui 2011. Dacă în octombrie 2011 - decembrie 2011 înregistra 5.099 de menţiuni în presă, în perioada ianuarie - martie 2012 a înregistrat doar 3.939 de apariţii.
Hipermarketurile au patru reprezentante în topul primilor zece jucători din retailul autohton: Carrefour, Kaufland, real,- şi Auchan. De asemenea, în topul primilor zece retaileri după numărul de apariţii media se regăsesc şi câte doi jucători din sectoarele electro IT (eMag şi Flanco), supermarketuri (Mic.ro şi Mega Image) şi discounteri (Lidl şi Billa). Apariţiile în media nu înseamnă neapărat un câştig pentru că pot fi negative sau neutre din punct de vedere al impactului asupra consumatorului.
Astfel, supermaketurile şi hipermarketurile au înregistrat cele mai multe apariţii negative, 998 de apariţii, respectiv 826 de apariţii. Jucătorii din zona electro IT au strâns cele mai multe apariţii pozitive, 2.671, urmaţi de hipermarketuri, cu 2.609. Tot hipermarketurile au avut şi cel mai mare număr de apariţii neutre - 5.591.