Ţi-ai planificat o vacanţă în străinătate şi călătoreşti cu avionul? Iată ce drepturi ai în calitate de pasager. Ţi-ai planificat o vacanţă în străinătate şi călătoreşti cu avionul? Iată ce drepturi ai în calitate de pasager.
REFUZ LA ÎMBARCARE. În cazul în care pasagerilor li se refuză îmbarcarea, aeronavele trebuie mai întâi să caute voluntari dispuşi să renunţe la rezervările lor în schimbul anumitor beneficii. În plus, operatorul de transport aerian trebuie, de asemenea, să le ofere voluntarilor posibilitatea alegerii între o rambursare integrală şi redirecţionare.
Poţi avea dreptul la o compensaţie cuprinsă între 125 € şi 600 € în funcţie de distanţa zborului şi de întârzierile înregistrate înainte de redirecţionare. În cazul în care voluntarii aleg redirecţionarea, compania aeriană trebuie, de asemenea, să ofere asistenţă dacă este necesar, de exemplu: mâncare, acces la un telefon, cazare la hotel pentru una sau mai multe nopţi, după caz, şi transport de la aeroport până la locul de cazare.
ANULAREA ZBORULUI. Ai dreptul, de asemenea, la o compensaţie identică celei oferite atunci când vi se refuză îmbarcarea, cu excepţia cazului în care ai fost informat cu privire la anularea zborului cu cel puţin 14 zile înainte sau aţi fost redirecţionat la ore apropiateorarului iniţial de zbor sau dacă o companie aeriană poate dovedi că anularea a fost cauzată de împrejurări extraordinare. În plus, compania aeriană trebuie să vă ofere posibilitatea alegerii între:
- rambursarea costului biletului tău în termen de şapte zile;
- redirecţionarea, în condiţii de transport comparabile, spre destinaţia finală;
- şi, dacă este necesar, deservire (telefon, băuturi răcoritoare, mâncare, cazare, transport până la locul de cazare).
ÎNTÂRZIERI PRELUNGITE. Ai dreptul la deservire de către compania aeriană (apeluri telefonice, băuturi răcoritoare, masă,