PE CALAPODUL NOII CLASE MEDII. Modelul lansat săptămâna aceasta în România se aliniază actualului standard al segmentului D. Sursa: ToyotaSursa: Toyota
1 /.
Confruntată cu perspectiva sumbră a dispariţiei, clasa medie a demonstrat în ultimele 24 de luni că dispune de resurse nebănuite. Noul model Toyota Avensis, lansat în această săptămână şi în România, este doar cel mai recent exemplu că neaşteptata infuzie de sânge proaspăt a pus pe picioare un segment mai degrabă muribund.
A treia generaţie Avensis nu se desparte total de aerul conservator al precedentei. Propune însă destule elemente vizuale puternice, alături de o mulţime de noutăţi tehnice, pentru a se înscrie les nicios în lunga serie de modele (rivale) dezirabile lansate în ultima vreme.
Formele tăioase etalate de Mazda6 şi Honda Accord, linia elegantă îmbrăţişată de Opel Insignia şi Volkswagen Passat CC ori echilibrul ideal între aceste două teme găsit de Citroën C5 marchează, fără discuţie, etapa admirabilă pe care o traversează mult încercata clasă medie.
Mai mare, mai bine dotat
Noul Avensis a crescut uşor în dimensiuni (cinci centimetri în plus la lungime şi lăţime pentru sedan), dar a adoptat un design mai aventuros. Bordul a fost modificat subtil, dar cu materialele de o mai bună calitate.
Au fost păstrate în fabricaţie doar berlina şi breakul, renunţându-se la hatchback. Sistemul electronic de stabilitate (VSC) a devenit echipare-standard indiferent de varianta de echipare. Frâna de parcare clasică a fost înlocuită cu una electronică, acţionată prin intermediul unui buton. Versiunile superioare au fost dotate cu faruri bi-xenon adaptive, iar conexiunea bluetooth pentru telefonul mobil lipseşte doar din echiparea de bază.
Cinci motoare, trei absolut noi
Toyota a introdus pe noul Avensis trei no