Anul 2012 a fost unul în care dispozitivele mobile au acaparat piaţa şi din ce în ce mai mulţi oameni au folosit smartphone-uri şi tablete. Un trend interesant este faptul că oricât de moderne ar fi mijloacele, există o melancolie faţă de epoca lucrurilor pe hârtie.
Potrivit unui studiu realizat de Pew Project for Excellence in Journalism şi The Economist Group arată că jumătate din adulţii americani intervievaţi au un dispozitiv mobil cu care citesc ştirile.
De asemenea, există o tendinţă în rândul tinerilor de a privi ştirile video, iar cei care sunt mai educaţi au tendinţa de a folosi o apicaţie, nu un site mobil.
Dar ce este mai interesant, per total, utilizatorii de tablete de toate vârstele au spus că doresc o experienţă de „print“ când citesc ştirile. Astfel, ei vor ca ceea ce citesc să semene cu experienţa ziarului sau a unei reviste.
60% din cei sub 40 de ani preferă o experienţă mai tradiţională de citire a ştirilor, fără multe utilităţi interactive.
Unde se citesc ştirile?
Browserul rămâne locul preferat unde se citesc ştirile, dar cei care au măcar o facultate sunt mai mari consumatori de aplicaţii: 30% din aceştia citesc prin intermediul aplicaţiilor, faţă de 17% în rândul celor fără facultate.Aplicaţiile se folosesc cel mai mult pe smartphone, 36% din respondenţi spunând că preferă o aplicaţie unui site mobil pe telefon.
O generaţie formată pe reţelele sociale, care a văzut ai bine dezvoltare acestora, este şi o generaţie care are tendinţa de a distribui mai mult informaţiile. Astfel,. 37% din cititorii de ştiri de pe tablete cu vârste cuprinse între 18 şi 49 de ani distribuie ştiri, în comparaţie cu doar 21% pentru cei peste 50 de ani.
Mai multe detalii poate fi găsite în raportul The Economist Group.