În loc să reabiliteze arterele pe care le are în grijă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale spoieşte craterele din ele * Scuza este că astfel şoferii le pot ocoli noaptea DN 26 Galaţi-Oancea. Teoretic este primul drum aparţinând Uniunii Europene văzut de cetăţenii republicilor ex-sovietice ce vor să pătrundă în spaţiul comunitar. Mai mult, este chiar un drum strategic. Orice om de bun simţ ştie aceste lucruri, mai puţin oficialii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR). Aceştia nu au mai alocat bani pentru reabilitarea respectivului drum din vremuri imemoriale.
Cu toate acestea, locuitorii localităţilor prin care trece măreţul drum naţional au avut parte de o mare surpriză în acest weekend. Un utilaj ce se ocupă de marcajele de pe mijlocul drumurilor a ajuns prin comune, a trasat dungile regulamentare, după care a trecut mai departe. Oamenii angajaţi de CNADR pentru această misiune nu au ratat absolut nimic. Inclusiv gropile din asfalt, pline cu apă, au fost vopsite în alb.
“Duminică au trecut cei cu maşina de vopsit pe aici, nene. Dar să ştiţi că au trecut destul de repede, că se grăbeau spre Oancea. Am văzut eu că vopseau prin gropi, dar or şti ei mai bine decât mine”, ne-a spus un puşti din Măstăcani.
Oamenii ce se ocupă de semnalizarea drumului s-au mişcat relativ repede. Mergând după marcajele proaspete am ajuns lângă utilajele respective în apropiere de Vlădeşti. Erau parcate pe marginea drumului, deoarece dimineaţă plouase şi nu puteau aşterne vopseaua pe şoseaua udă. Am încercat să intrăm în vorbă cu muncitorii, însă aceştia ne-au comunicat că nu pot da nicio informaţie în ceea ce priveşte activitatea lor. După mai multe insistenţe, aceştia şi-au sunat un şef, care la rândul său ne-a informat că ne va contacta în legătură cu detalii despre lucrarea cu pricina, de-abia după ce se va co