Ferragamo, inventatorul platformelor şi al tocurilor tip cuşcă, este brandul care a fost purtat atât de Marilyn Monroe, cât şi de Margaret Thatcher, dar şi singurul care a ţinut un show de modă în muzeul Luvru.
Numele său nu a fost atât de infam precum alte branduri italieneşti recunoscute pentru scandalurile-monstru din interiorul companiei şi va fi mereu recognoscibil pentru atributele diferenţiatoare. Ferragamo tocmai a relansat vechiul magazin de pe Bond Street, din Londra, cu o petrecere „intimă“, cu 200 de invitaţi aleşi pe sprânceană.
Magazinul, existent din 1938 în Londra, a fost redeschis de către Ferruccio Ferragamo, directorul companiei şi primul copil al lui Salvatore Ferragamo. Invitaţii au fost aşteptaţi la o masă lungă de 61 de metri, decorată cu 10.000 de trandafiri şi 500 de lumânări. Până acum, totul pare scos dintr-un film italian.
Cum din niciun film italian nu lipseşte familia, la fel se întâmplă şi în moda italiană. În afară de telenovela Gucci, completată cu crime în familie, preluată de conglomeratul PPR, clanurile italiene Missoni, Armani, Versace şi Fendi sunt încă prezente în conducerea brandurilor care le poartă numele, chiar dacă acestea au fost preluate în timp de alţii. Acelaşi lucru este valabil şi în cazul Ferragamo – rivalizat doar de dinastia Missoni, unde există şase membri, din trei generaţii diferite, care se află la conducerea companiei. Diferenţa între cele două branduri este că, în timp ce Missoni şi-a promovat familia prin reclame şi pictoriale realizate de Juergen Teller, despre clanul Ferragamo nu se ştie aproape nimic.
Florenţa, oraşul pantofilor
Povestea a început în 1927, când Salvatore Ferragamo a fondat compania producătoare de pantofi-unicat, la comandă. Când a murit, în 1960, văduva sa, Wanda, care vine la birou în fiecare zi şi astăzi, la 91 de ani, a devenit din mamă femeie de afaceri