Foto: Thinkstock Probabil unul dintre criteriile pe baza cărora ne alegem parfumul este şi acela al notorietăţii creatorului său. Cunosc destule femei cărora nu le-a plăcut în mod special o fragranţă, dar au ales să o cumpere datorită numelui scris pe etichetă. "By ..." a ajuns să fie scris sub denumirea fiecărui parfum, iar în funcţie de numele care înlocuieşte acele puncte-puncte, parfumul poate înregistra vânzări record. Şi culmea, celebritatea marilor creatori de parfumuri e cea care atrage cel mai mult, ci cea a vedetelor.
Când primul parfum al lui Justin Bieber, "Someday", s-a lansat, a doborât orice aşteptări în vânzări şi, la doar câteva luni de la lansare, se află în cursa pentru cel mai bine vândut parfum. A dat deja o lovitură de "box-office", cu un record de vânzări în prima săptămână de la lansare. Şi asta în ciuda faptului că are un miros destul de banal, floral, cu tente de fructe şi arome lemnoase.
"Parfumurile celebrităţile, ca şi celebrităţile în sine, pot fi uneori elegante şi atractive, iar alteori seci, simple porcării", spune Linda Pilkington, specialist în parfumerie. "Unele nu sunt chiar atât de rele", completează ea.
Într-adevăr, dacă ar fi să luăm parfumuri precum "Lovely", al Sarahei Jessica Parker, sau "Glow", al lui Jenifer Lopez, am constata cu siguranţă o diferenţă. În cartea "Parfumes: the Guide", cunoscători din industria fragranţelor vorbesc despre "Lovely" ca fiind cel mai bun parfum al unei celebrităţi, demn de a fi comparat cu un Channel. Nici parfumurile lui Jenifer Lopez nu stau prea jos în clasament. Desigur, cel mai mult contează nivelul de implicare, în acest proiect, a fiecărei vedete. Artişti precum Beyonce sau Kylie Minogue petrec până la 100 de ore alături de specialişti, pentru a crea aroma perfectă. Iar asta nu înseamnă că doar miros amestecurile experţilor, ci şi că aleg aromele care îi