Daca patronii de la Centre Ville si-ar fi pus nu « Le Bistro » ca subtitlu, ci, de pilda, « Le Grand Restaurant », asta nu ar fi mirat si nu ar fi observat nimeni diferenta. Nu pentru ca ar putea cineva sa-l confunde cu un restaurant de lux, ci pentru ca asa sunt obiceiurile locului.
Centre Ville are la dispozitie un local aparent mai mare decat are nevoie, in partea din spate a complexului Hotel Bucuresti/ Radisson, pe Luterana. Se pare ca tine chiar de complex, pentru ca pe harta apare ca proprietar SC Bucuresti Turism SA. Dispunerea spatiului pare foarte potrivita pentru o asemenea utilizare. Are si o terasa mica in fata, vara, pe trotuar, si cred ca si in curtea interioara. Si amenajarea e foarte bine facuta, fara economie, cu lucruri de calitate si cu tot ce trebuie in jur. Am citit pe Internet ca au facut un facelift de 2 milioane de euro anul trecut, efort usor de remarcat.
Asa cum fac aproape toti patronii de restaurante in Bucuresti, nici cei de la Centre Ville nu s-au putut abtine si l-au pozitionat ceva mai sus decat era cazul - dupa parerea mea si a tuturor celorlalti cu care am stat de vorba. Cu o astfel de amplasare, imi inchipui ca lumea il percepe drept un restaurant de pasaj, adica unul in care intri cand esti pe aproape si cand ti se face foame sau doar cand treci prin fata lui, si nu unul la care sa vii in mod special de alt capat al orasului. Mai ales daca esti unul dintre numerosii corporatisti care lucreaza la firme bogate din apropiere. Sa iti propui sa concurezi cu marile restaurante vecine de la Radisson si de la Hilton, punand caprioare in meniu, prepelite, rate salbatice sau alte feluri care « bat » spre suta de lei portia, sau chiar sar de ea, sa astepti clienti care sa stea mai mult de un ceas pentru o masa de pranz – mai ales cand iti spui Le Bistro –, e o « strategie » pe care eu inca nu am reusit sa o patrund.
Nu