Prelungirea contra cost a garanţiei standard îl fereşte pe cumpărător de cheltuieli neprevăzute. De cealaltă parte, programul poate deveni o afacere bună pentru comerciant.Începând din septembrie 2004, 30% din românii care au cumpărat Dacia Logan au achiziţionat şi opţiunea de garanţie extinsă. Este vorba de aproape 60.000 de persoane care au dorit să plătească în jur de 200 de euro (inclusiv TVA) pentru ca maşina lor cea nouă să fie în garanţie nu doar un an şi jumăt
Prelungirea contra cost a garanţiei standard îl fereşte pe cumpărător de cheltuieli neprevăzute. De cealaltă parte, programul poate deveni o afacere bună pentru comerciant.
Începând din septembrie 2004, 30% din românii care au cumpărat Dacia Logan au achiziţionat şi opţiunea de garanţie extinsă. Este vorba de aproape 60.000 de persoane care au dorit să plătească în jur de 200 de euro (inclusiv TVA) pentru ca maşina lor cea nouă să fie în garanţie nu doar un an şi jumătate, cât oferă producătorul de la Piteşti, ci trei ani. „Primele garanţii extinse au început să funcţioneze din luna martie a acestui an, când au expirat cele standard oferite pentru autoturismele achiziţionate în toamna lui 2004. Cum datele nu sunt relevante din punct de vedere statistic, baza de raportare fiind încă mică, nu putem spune pentru moment dacă sumele încasate sunt mai mari sau mai mici decât costurile eventualelor reparaţii“, spune Silviu Sepciu, directorul de comunicare al Dacia. El a precizat, totuşi, că tariful pentru acest serviciu a fost stabilit în urma unor studii, ceea ce lasă să se înţeleagă că a fost luată în calcul şi minimizarea costurilor viitoare.
De altfel, un calcul simplu ne arată că Dacia a încasat aproape zece milioane de euro pentru cele 60.000 de maşini cu garanţia extinsă. Suma poate acoperi cam un milion de ore de manoperă în service sau, prin absurd, înlocuirea c