Zilele acestea, la nivelul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) se pregăteşte o nouă manevră de avantajare anticoncurenţială şi ilegală a unei firme. Este vorba despre Anduna Servimob, moştenitoarea şi subcontractoarea deja celebrei Plastidrum SA – mai vechea deţinătoare a monopolului asupra marcajelor pe drumurile naţionale.
În octombrie anul trecut, CNADNR a publicat, pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), un anunţ în vederea încheierii unui acord-cadru pentru licitaţia deschisă privind „Lucrări de marcaje rutiere pe reţeaua de autostrăzi şi drumuri naţionale“ din administrarea Direcţiilor Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Bucureşti, Craiova, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi şi Constanţa.
Însă procedura a fost anulată, după cum reiese din anunţul postat pe SEAP, la data de 21 noiembrie. În acel anunţ se arăta, printre altele, că: „Datorită numeroaselor contestaţii şi cereri de clarificări privind documentaţia de atribuire, solicitate de un număr mare de operatori economici, autoritatea contractantă CNADNR consideră imperios necesară anularea procedurii de atribuire“. Aceasta a fost prima tentativă, nereuşită, de avantajare anticoncurenţială a firmei, condiţiile impuse atunci de CNADNR fiind pe faţă în favoarea Anduna Servimob, urmaşa Plastidrum.
CNADNR încearcă din nou mai vechile manevre
Acum se încearcă din nou aceeaşi manevră, prin impunerea unor condiţii tehnice croite, cum s-ar spune, „după chipul şi asemănarea“ Anduna Servimob.
Săptămâna trecută, CNADNR a trimis la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) documentaţia pentru licitaţia marcajelor rutiere pe drumurile naţionale, care a fost făcută parcă după indicaţiile date direct de Anduna, „puişorul“ lui Plastidrum.
Noua ilegalitate este comisă de persoane direct interes