Legea privind transparenta decizionala in administratie. Un act normativ care da cu o mana si ia cu doua. Da dreptul cetateanului de a-si spune opinia in probleme de interes public, dar opinia sa are titlu de recomandare. Da dreptul cetateanului de a participa la dezbaterea unor acte normative, dar lasa o portita autoritatilor pentru a sunta acest drept: invocarea ""situatiilor exceptionale"".
Legea privind transparenta decizionala in administratie. Un act normativ care da cu o mana si ia cu doua. Da dreptul cetateanului de a-si spune opinia in probleme de interes public, dar opinia sa are titlu de recomandare. Da dreptul cetateanului de a participa la dezbaterea unor acte normative, dar lasa o portita autoritatilor pentru a sunta acest drept: invocarea ""situatiilor exceptionale"".
Acum trei ani intra in vigoare Legea 52/ 2003 privind transparenta decizionala in administratia publica. Actul normativ stabilieste reguli minime pentru ca institutiile care functioneaza pe bani publici sa asigure transparenta procesului decizional. Scopul actului normativ este de a spori gradul de responsabilitate a administratiei publice fata de cetatean, ca beneficiar al deciziei administrative, de a stimula participarea cetatenilor la luarea deciziilor administrative si elaborarea actelor normative, precum si de a spori gradul de transparenta la nivelul intregii administratii publice.
OBLIGATII. Pentru ca legea sa-si atinga insa scopul, actul normativ prevede informarea in prealabil, din oficiu, a persoanelor asupra problemelor de interes public care urmeaza sa fie dezbatute de autoritatile administratiei publice centrale si locale, precum si asupra proiectelor de acte normative; consultarea cetatenilor si a asociatiilor legal constituite, la initiativa autoritatilor publice, in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative; participarea activa