Clujul fotbalistic risca sa se confrunte anul acesta cu o premiera absoluta: una dintre echipele orasului, CFR, ar putea juca, la vara, in Liga Campionilor. Pe langa bucuria normala intr-o astfel de situatie, performanta clujenilor starneste si revolta. Mai precis, revolta impotriva autoritatilor care nu au catadicsit sa ofere orasului un stadion demn de importanta performantelor sportive. Astfel ca CFR ar putea juca in competitiile europene pe stadioane din Bucuresti ori din Ungaria. Vina pentru aceasta stare de lucruri trebuie cautata deopotriva la Cluj si la Bucuresti.
Ar fi nedrept sa spunem ca stadioanele de fotbal din oras se afla intr-o stare deplorabila doar din vina autoritatilor locale, fie ca vorbim aici de fostul primar PRM, Gheorghe Funar, ori de succesorul sau de la PD, Emil Boc. La fel, nu putem arunca vina doar pe umerii Consiliului Judetean, fie ca ar fi vorba de fosta conducere PSD ori de actuala, instalata de PNL. In cazul stadionului CFR, vina apartine Ministerului Transporturilor. Acesta nu a mai investit de ani buni nici un leu in stadionul de pe Dealul Gruia. Pe de alta parte, in ciuda insistentelor noului patron al echipei, Arpad Paszkany, Ministerul Transporturilor nu s-a grabit sa concesioneze arena sportiva, asa cum a concesionat, de pilda, stadionul Giulesti echipei Rapid Bucuresti. Astfel ca, CFR Cluj a ajuns sa joace in cupele europene pe un stadion demn mai degraba de vremurile in care echipa clujeana se zbatea in noroaiele Diviziei C. Abia in ceasul al treisprezecelea, oficialii bucuresteni au dat stadionul pe mana celor care vor sa investeasca in el. Pe viitor, arena va fi demna de orice competitie. Insa in acest an, ea va arata in continuare precum stadionul din somcuta Mare.
Desigur, organizarea partidelor echipei CFR pe Stadionul Municipal, folosit de marea rivala Universitatea Cluj, ar fi putut fi o solutie. Insa cu con