Zeci de foşti angajaţi ai Regiei Autonome de Transport (RAT) Craiova, disponibilizaţi anul acesta de la defuncta SC Transloc SRL Craiova, au chemat în judecată RAT pentru a-i reangaja pe posturile ocupate înainte de înfiinţarea SC Transloc.
Istoria defunctei SC Transloc SRL începe la jumătatea anului trecut, când directorul de atunci al RAT Craiova, Alin Goga, a hotărât externalizarea unor servicii ale Regiei, cum ar fi cele de pază, control şi ridicările auto. SC Transloc i-a avut acţionari pe RAT Craiova (70%) şi Sindicatul Transloc din cadrul RAT Craiova (30%). SRL-ul nou-înfiinţat a preluat 40 de salariaţi ai RAT Craiova, iar în decembrie, anul trecut, şi-a început activitatea. Nu a „supravieţuit“ prea mult, pentru că Radu Preda, numit director al RAT Craiova în martie anul acesta, a luat o decizie total opusă: a hotărât internalizarea serviciilor trecute în 2012 la SC Transloc şi închiderea acestui SRL.
Sindicaliştii susţin că noua conducere a RAT Craiova a „uitat“ de înţelegerea făcută anul trecut şi a dat afară 25 de persoane transferate de la RAT la SC Transloc. „Am avut o serie de discuţii şi am stabilit că, în situaţia în care SC Transloc se va închide, oamenii se vor întoarce la RAT. Nu s-a întâmplat acest lucru, iar persoanele disponibilizate au chemat în judecată Regia. Am reuşit să salvăm 14 persoane, care au fost reangajate de RAT cu contracte pe perioadă determinată. În schimb, am renunţat la cei aproximativ 50.000 de lei cu care am contribuit la înfiinţarea SC Transloc. Am plătit avocaţii celor care au acţionat în instanţă Regia şi aşteptăm ca instanţa să se pronunţe“, a explicat Emilian Fieruţ, liderul sindicatului Transloc din cadrul RAT Craiova.
De altfel, în proiectul de hotărâre privind aprobarea organigramei şi statului de funcţii ale RAT Craiova pentru anul 2013, conducerea Regiei a omis să menţioneze cele 25 de pers