Plata TVA la încasarea contravalorii facturii, şi nu la emitere, în cazul firmelor cu cifra de afaceri mai mică de 500.000 de euro, va implica la început anumite costuri administrative însă acestea sunt mult mai mici comparativ cu beneficiile în cazul companiilor oneste, consecinţe negative urmând să apară pentru cei care folosesc în prezent facturi fictive, spune Liviu Voinea, secretar de stat în Ministerul Finanţelor, responsabil cu politica fiscală.
"Este o măsură pozitivă. Orice măsură implică costuri şi beneficii. Sunt unele chestiuni administrative care implică unele schimbări administrative, dar, după părerea noastră, costurile de adaptare administrativă sunt mult mai mici decât costurile de finanţare «salvate» de la aceste firme, pentru că le lăsăm lichiditate. Pentru companiile oneste, costurile acestei măsuri sunt mult mai mici decât beneficiile. Pentru companiile care făceau rambursări ilegale de TVA costurile sunt uriaşe, ceea ce ne bucură", a declarat Voinea într-un interviu acordat ZF.
Ministerul Finanţelor a finalizat proiectul de ordonanţă de urgenţă prin care sunt stabilite caracteristicile sistemului de plată a TVA la încasarea facturii.
Măsura se va aplica de la 1 ianuarie 2013, iar baza de referinţă este cifra de afaceri realizată în perioada 1 octombrie 2011 - 30 septembrie 2012.
Plata TVA către buget la încasarea contravalorii facturii, şi nu la emitere a fost solicitată frecvent de oamenii de afaceri, iar de-a lungul anilor au mai existat mai multe propuneri legislative de acest gen, care însă nu s-au concretizat până acum. Măsura ar putea să aducă o gură de oxigen pentru firmele care au probleme cu lichidităţile.
Firmele s-au confruntat în contextul crizei cu o situaţie financiară dificilă şi cu o lipsă acută de lichidităţi. O astfel de măsură le-ar ajuta să direcţioneze resursele spre in